Donateurs

Wordt donateur van de stichting Mat'54 en help ons de 766 te behouden, Door de hulp van de donateurs en vrijwilligers van Stichting Mat'54 Hondekop-Vier is het mogelijk geweest, de 766 voor sloop te behoeden en een tweede leven als museumtreinstel te geven. Het is de enige nog bestaande Hondekop-vier en ook het enige Mat'54 stel dat nog (geregeld) op de baan te zien is.

Waarom donateurs?

Door de hulp van de donateurs en vrijwilligers van Stichting Mat'54 Hondekop-Vier is het mogelijk geweest, de 766 en de 220902 voor sloop te behoeden en een tweede leven als museumtreinstellen te geven. De 766 is de enige nog bestaande Hondekop-vier en ook het enige Mat'54 stel dat nog (geregeld) op de baan te zien is.

Om de 766 ook in de toekomst rijdend te kunnen houden is heel erg veel geld nodig, en blijft de steun van de donateurs onmisbaar. Zo zouden we graag een overdekte stalling voor ons treinstel realiseren en zijn bijzondere projecten zoals het in de originele groene kleur terugschilderen, of vervangen van de coach-banken door het oorspronkelijke interieur, alleen mogelijk als er na het noodzakelijke onderhoud nog voldoende financiele middelen beschikbaar blijven. Ook voor de restauratie van de Benelux Hondekop 220902 is erg veel geld nodig.

Wat biedt het donateurschap u:

• Als u donateur wordt dan krijgt u als welkomst geschenk de laatste en voorlaatste bulletins toegestuurd.
  • U ontvangt het fullcolor informatiebulletin met daarin veel foto's en artikelen over de 766 en Mat'54.
  • U krijgt een aanzienlijke korting bij de inschrijving voor excursies met de 766!
  • Maar bovenal steunt u onze inspanningen om de 766 ook de komende jaren op de rails te houden!

Via onze webshop aanmelden

In onze webshop kunt u zich als donateur aanmelden. U kunt kiezen om eenmalig te doneren of jaarlijks via automatische incasso te betalen. Als u het formulier heeft ingevuld, wordt deze naar de ledenadminstratie gestuurd. Verder hoeft u niks te doen. Onze webshop is te bereiken via deze link.

Per (bank)giro aanmelden

U kunt direct een donatie van minimaal € 30,- (meer is meer dan welkom...) overmaken op

• IBAN: NL11INGB0000187711
  • tnv: Stichting Mat '54 Hondekop-Vier te Hilversum
  • ovv: donatie + JAARTAL

Let op: Indien u via electronisch bankieren geld overmaakt, vergeet dan niet ook uw adresgegevens + naam door te geven, zodat u onze nieuwsbrieven en bulletins zult/kunt ontvangen.

Per machtigingskaart aanmelden

Haal onze speciale machtigingskaart (een PDF-bestand, waarvoor u Abode Acrobat Reader of een andere PDF-reader nodig hebt) naar uw computer, druk het A4-tje af, vult het in met uw gegevens en stuur het vandaag nog op.

Wijzigingen en opzeggingen

Adreswijzigingen, het aanpassen van uw jaarlijkse donatie, etc. kunt u doorgeven via donateur@mat54.nl Hier kunt u ook terecht voor het opzeggen van uw donateursschap of het stopzetten in verband met overlijden.

ANBI

Stichting Mat'54 Hondekop-vier is door Belastingdienst erkend als goed doel! De stichting is formeel erkend als een culturele Algemeen Nut Beogende Instelling.

In gewoon Nederlands betekent dat, dat u uw giften aan de Stichting kunt opvoeren als aftrekpost bij uw belastingaangifte. Doordat wij culturele ANBI zijn, zijn giften zelfs met 25% opslag aftrekbaar. Hiervoor gelden bij de aangever van de inkomstenbelasting wel bepaalde voorwaarden. Maar ook wanneer u de stichting vanuit uw bedrijf of organisatie wilt ondersteunen, biedt onze ANBI-status u de mogelijkheid om uw gift aan ons af te trekken van de af te dragen (vennootschaps)belasting!

Meer over onze ANBI-status staat hier. Publicatierapporten van de stichtingen hier.

Namens de beide besturen alvast hartelijk bedankt!

Werkzaamheden te Luik

Dinsdag 28 November zijn we om 6.30 uur richting Luik gereden, we waren vroeg vertrokken omdat de files rondom Antwerpen berucht zijn en inderdaad liepen we al vast voor Antwerpen. Op de ring viel het gelukkig mee en dachten dat we het ergste achter de rug hadden maar helaas. Na Antwerpen was het ook raak en mede hierdoor kwamen we pas om 10.00 uur in de werkplaats te Luik.