Goed doel

Stichting Hondekop is door de belastingdienst erkend als goed doel. De stichting is formeel erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling

In gewoon Nederlands betekent dat, dat u uw giften aan de Stichting kunt opvoeren als aftrekpost bij uw belastingaangifte. Doordat wij culturele ANBI zijn giften zelfs met 25% opslag aftrekbaar. Hiervoor gelden bij de aangever van de inkomstenbelasting wel bepaalde voorwaarden. Maar ook wanneer u de stichting vanuit uw bedrijf of organisatie wilt ondersteunen, biedt onze ANBI-status u de mogelijkheid om uw gift aan ons af te trekken van de af te dragen (vennootschaps)belasting!

Als men een periodieke gift verstrekt en daartoe een overeenkomst met de stichting aangaat hoeft geen rekening gehouden te worden met een drempel: https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/overeenkomst_%20period_gift_in_geld_ib0802z2fol.pdf

RSIN: 8043.10.658

Ten behoeve van de registratie als ANBI maakt de Stichting Mat'54 Hondekop-vier melding van het volgende:

Bezoldigingsbeleid

Alle bestuursleden en vrijwilligers verrichten hun werkzaamheden onbezoldigd. De stichting heeft geen werknemers in dienst.
In uitzonderingsgevallen worden de daadwerkelijk gemaakte reis- en verblijfskosten vergoed die bestuursleden en/of vrijwilligers hebben gemaakt terwijl zij op verzoek van Stichting Mat'54 Hondekop-vier werkzaamheden hebben uitgevoerd en die op geen andere wijze vergoed konden worden.

Publicatierapporten van de stichtingen staan hier

Nieuws

Onderhoudsrit 766

Onderhoudsrit 766

Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 naar Leidschendam.

Datum: vrijdag 15 maart 2024

Dienstregeling 766

Dienstregeling 766

Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 na eerste onderhoudsweekend.
Datum: zondag 10 maart 2024

Werkzaamheden te Luik

Werkzaamheden te Luik

Dinsdag 28 November zijn we om 6.30 uur richting Luik gereden, we waren vroeg vertrokken omdat de files rondom Antwerpen berucht zijn en inderdaad liepen we al vast voor Antwerpen. Op de ring viel het gelukkig mee en dachten dat we het ergste achter de rug hadden maar helaas. Na Antwerpen was het ook raak en mede hierdoor kwamen we pas om 10.00 uur in de werkplaats te Luik.