Verhuur

Op deze pagina vindt u alle informatie over het huren van Mat'54 Hondekop 766.

Onze mooie 766 huren?

Wilt u voor een speciale gelegenheid een rit maken met onze mooie oude 766?

Verhuur van de 766
Onze 766 tijdens een speciale rit naar Hardenberg. Foto: Fermon Bosman

Dat kan! Vrijwel het gehele Nederlandse spoorwegnet staat tot uw beschikking. Het treinstel kan op vrijwel alle elektrische spoortrajecten (met uitzondering van de Betuweroute, de HSL Zuid en de HSL Noord) in Nederland rijden. Van Groningen tot Maastricht, van Enschede tot Den Haag, van Den Helder tot Vlissingen. Uw eigen trein wordt ingepast in de dienstregeling van het overige treinverkeer. Professioneel en bevoegd treinpersoneel staat tot uw dienst. In samenwerking met NS Chartertrains kan een eventmanager uw rit begeleiden.

De 766 is te huur voor bedrijven en particulieren. Een huwelijksrit, een afscheids- of personeelsfeest, speciaal vervoer etc., bijna alles is mogelijk, inclusief uw cateringwensen. Onder meer het Rode Kruis, TROS, de Maag Lever Darm Stichting, NS Reizigers, Cosmo Trucks (DAF-bedrijfswagendealers), Servex en diverse scholen die de 766 voor hun schoolreis nodig hadden, gingen u als huurder al voor. De opbrengsten uit de verhuur van ons stel besteden wij aan het behoud van dit knap stukje Nederlands industrieel erfgoed.

Wanneer u met ons contact opneemt om verdere informatie aan te vragen, willen wij in ieder geval van u vernemen:

• de vermoedelijke datum, die moet nog minimaal acht (8) weken in de toekomst liggen;
  • de aard van uw gezelschap, bijvoorbeeld een familie-uitje, bedrijfsuitstapje of een gezelschap productmanagers, en de omvang;
  • de plaats(en) en tijdstippen van vertrek en aankomst met, indien van toepassing, een door u gewenste route met extra stopplaatsen.
Verhuur van de 766
Onze 766 tijdens een speciale rit naar s'Hertogenbosch. Foto: Vincent Wolst

Wanneer u deze informatie aan ons aanreikt, kunnen wij u goed informeren. U kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar verhuur@mat54.nl. Ook op cateringgebied zijn er diverse mogelijkheden aangezien het treinstel is voorzien van een eigen restauratieafdeling. Afhankelijk van uw wensen kunnen wij u daarvoor voorstellen doen.

Wij zien u graag aan boord van ons treinstel!

NB. Het Beneluxtreinstel wordt het moment grondig opgeknapt in Roosendaal en is daardoor (nog) niet geschikt voor verhuur.

Schilderen 766 augustus

Begin augustus werd de BDk 766 naar buiten gerangeerd en wacht daar de verdere afwerking af.

Het andere koprijtuig, de Bk 766, werd gestraald en daarna in de eerste primerlaag gezet.

Onthullingsrit 9 oktober

Op zaterdag 9 oktober 2021, rond 9.15 uur vertrekt de 766 vanuit Roosendaal voor een tour door een groot deel van Nederland. Trots als wij als bestuur op het werk van onze vrijwilligers zijn, laten we de zo mooi opgeknapte 766 aan zo veel mogelijk mensen in het land zien.

Schilderen 766 juli

De BDk 766 was in juni 2021 in de spuittent geplaatst. Daar werd het zware folie, wat nodig was voor het stralen, verwijderd. Vervolgens werd het rijtuig weer afgeplakt. Alles wat niet gespoten hoefde te worden, werd voorzien van een laagje afplaktape en papier