Verhuur

Op deze pagina vindt u alle informatie over het huren van Mat'54 Hondekop 766.

Onze mooie 766 huren?

Wilt u voor een speciale gelegenheid een rit maken met onze mooie oude 766?

Verhuur van de 766
Onze 766 tijdens een speciale rit naar Hardenberg. Foto: Fermon Bosman

Dat kan! Vrijwel het gehele Nederlandse spoorwegnet staat tot uw beschikking. Het treinstel kan op vrijwel alle elektrische spoortrajecten (met uitzondering van de Betuweroute, de HSL Zuid en de HSL Noord) in Nederland rijden. Van Groningen tot Maastricht, van Enschede tot Den Haag, van Den Helder tot Vlissingen. Uw eigen trein wordt ingepast in de dienstregeling van het overige treinverkeer. Professioneel en bevoegd treinpersoneel staat tot uw dienst. In samenwerking met NS Chartertrains kan een eventmanager uw rit begeleiden.

De 766 is te huur voor bedrijven en particulieren. Een huwelijksrit, een afscheids- of personeelsfeest, speciaal vervoer etc., bijna alles is mogelijk, inclusief uw cateringwensen. Onder meer het Rode Kruis, TROS, de Maag Lever Darm Stichting, NS Reizigers, Cosmo Trucks (DAF-bedrijfswagendealers), Servex en diverse scholen die de 766 voor hun schoolreis nodig hadden, gingen u als huurder al voor. De opbrengsten uit de verhuur van ons stel besteden wij aan het behoud van dit knap stukje Nederlands industrieel erfgoed.

Wanneer u met ons contact opneemt om verdere informatie aan te vragen, willen wij in ieder geval van u vernemen:

• de vermoedelijke datum, die moet nog minimaal acht (8) weken in de toekomst liggen;
  • de aard van uw gezelschap, bijvoorbeeld een familie-uitje, bedrijfsuitstapje of een gezelschap productmanagers, en de omvang;
  • de plaats(en) en tijdstippen van vertrek en aankomst met, indien van toepassing, een door u gewenste route met extra stopplaatsen.
Verhuur van de 766
Onze 766 tijdens een speciale rit naar s'Hertogenbosch. Foto: Vincent Wolst

Wanneer u deze informatie aan ons aanreikt, kunnen wij u goed informeren. U kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar verhuur@mat54.nl. Ook op cateringgebied zijn er diverse mogelijkheden aangezien het treinstel is voorzien van een eigen restauratieafdeling. Afhankelijk van uw wensen kunnen wij u daarvoor voorstellen doen.

Wij zien u graag aan boord van ons treinstel!

NB. Het Beneluxtreinstel wordt het moment grondig opgeknapt in Roosendaal en is daardoor (nog) niet geschikt voor verhuur.

Begin augustus is de BDk 220902 op een andere plek gezet. Nu staat het rijtuig wat dichterbij de werkplaats. De BDk is gedeeltelijk ontdaan van de zeilen.

Bij het opknappen van de schortplaten zijn alle hendels gedemonteerd. Deze zijn stuk voor stuk grondig schoongemaakt en daarna voorzien van een nieuw laagje verf.
Bij één van de buitenste cabineramen was de nodige roest ontstaan. Deze roestplek is door onze lasser uitgeslepen en vervangen door nieuw plaatwerk.

Door de corona crisis lagen de werkzaamheden in Roosendaal een paar maanden stil. Maar in juni werd besloten om weer verder te gaan. Uiteraard met het volgen van de regels die door het RIVM zijn opgelegd.

Tijdens het opknappen werd zelfs nog een uniek onderdeel van een gesloopte Beneluxhondekop bewaard ontdekt!