De maand maart 2023 stond voornamelijk in het teken van het terugplaatsen van het interieur van de grote coupé BDk 220902. Zo werd een bankframe tijdelijk geplaatst om de juiste gaten te vinden in de nieuw geplaatste houten panelen.

Uit de 6-persoonscoupes 1e klas van de ABk 220902 werden een aantal bagagerekken gedemonteerd. Deze werden grondig gereinigd. Deze werkzaamheden zijn ter voorbereiding om ook hier het interieur weer terug te kunnen plaatsen.

In de grote coupé van de BDk 220902 is hard gewerkt om de nieuwe zijwanden te plaatsen. Maar niet alleen dat. Ook de binnenste raamlijsten, tafeltjes, prullenbakken, armleuningen, asbakjes, kledinghaakjes en de verwarming op de vloer. Ook werden onderdelen teruggeplaatst voor de bevestiging van de bankframes. Dit was een gigantische klus. Omdat de oude zijwanden niet meer bruikbaar waren moesten alle gaten voor alle onderdelen opnieuw gevonden en gemaakt worden in de nieuwe zijwanden. We zijn zeer trots op alle vrijwilligers die hier op welke manier dan ook aan hebben meegewerkt.

Nu de ene kant van de coupé nagenoeg klaar is gaat men verder met de andere kant.

Tekst: Fermon Bosman.
Foto’s: Fermon Bosman, Patrick Soutendijk, Allan Freije, René van Schaik en Bert Veldhoen.

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.