In de ABk 220902 werden op het balkon van de 2e klasse de plafondplaten teruggeplaatst. Later zullen de strips worden aangebracht.

Bij de BDk 220902 werd bij één van de buitenste cabineramen slecht plaatwerk hersteld. Ook werd een gedeelte van de buitenste rand hiervan hersteld.

Ook de onderste randen van de kleine ramen, zoals het wc-raam, waren aangetast door roest. Onze lasser heeft ook dit weer mooi hersteld. Mede dankzij onderdelen van oude Hondekoppen.

Nu deze randen weer in orde zijn, kon aan de binnenzijde gekeken worden of het opgeknapte houten frame goed paste. En dat deed het.

Tekst: Fermon Bosman.
Foto’s: René Bogers, Rudi van Schaik en Fermon Bosman

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.