De bevestigingsbeugels van de schortplaten zijn allemaal schoongemaakt en wachten op de verdere behandeling.

Uit de cabines zijn de frames van de machinistenstoelen gedemonteerd. Ook deze krijgen een behandeling.

In het ABk rijtuig werd verder gewerkt met het interieur. Zo werd slecht hout vervangen door nieuw hout en in de beschermende verf gezet.

En er werd een begin gemaakt met het terugplaatsen van de plafondplaten.

De stroomafnemer voor het Nederlandse net werd gedemonteerd en onderdelen werden schoongemaakt en geschilderd.

Onder het BDk-rijtuig ging men verder met het verwijderen van aangekoekt vuil met op luchtdruk werkende bikkers. Het ziet er nu veel schoner uit.

Op het dak van dit rijtuig ging onze lasser verder met de regengoot.

|En wilt u donateur worden? Dat kan via onze webshop www.hondeshop.nl.

Foto’s: Bert Veldhoen en Fermon Bosman.

• Spoorijzer voor de locatie.
  • AkzoNobel / Sikkens (www.akzonobel.com) voor het leveren van de verf en ondersteuning.
  • Rowij (www.rowij.nl)  voor het straal en spuitwerk.
  • Ecoloss (www.ecoloss.nl) voor advies en afvoer van het straalgrit en voor het verwijderen van mogelijke graffiti.
  • de Maton Groep (www.matongroep.nl) voor het faciliteren van onderdelen in de spuittent.
  • Kneefel Reclame (www.kneefelreclame.nl) voor het maken van de sjablonen voor de opschriften op de trein.
  • RPS (www.rps.nl) voor de ondersteuning bij het onderzoek naar de verf laag opbouw.
  • G. De Leeuw transport (www.leeuwtransport.nl) voor het aanvoeren van spullen zoals onder andere de tent.
  • Stichting 2454 Crew (www.2454crew.nl) voor het rangeerwerk op Roosendaal.
  • Techvise Raamsdonksveer (www.techvice.eu) voor het leveren van schuurmachines en schuurpapier.
  • Camsecured (www.camsecured.nl) voor bewaking van onze treinen.
  • Amko / Train Quality Care (www.amko-gebouwenbeheer.nl) voor het schoonmaken van het interieur.
  • Stork (ww.storkrailwayservices.com) voor ondersteuning en bewaking van de draaistellen.

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.