Nu Hondekop 766 weer is voorzien van een nieuwe laag verf, konden de werkzaamheden in Roosendaal zich weer richten op de Benelux Hondekop 220902. Het BDk-rijtuig van dit treinstel was al in de werktent geplaatst en meteen werd er begonnen met het verwijderen van de ramen.

De bovenste ramen werden niet verwijderd. Deze werden omhoog gedraaid en in de raamopening werd een houten plaat geplaatst. De grote raamopeningen werden ook voorzien van houten platen. De gedemonteerde kabelhouders, afkomstig van het dak, werden grondig schoongemaakt.

In het BDk-rijtuig werd het kleine raam bij het balkon gedemonteerd. Hiervan was al bekend dat hier de nodige schade zat. Maar hoe erg het eruit ziet, ook dit gaat weer gerepareerd worden.

Op het dak was onze lasser druk bezig met het vastlassen van de nieuwe regengoot. De oude was totaal verroest en is van het dak verwijderd.

Tekst: Fermon Bosman

Foto’s: Bert Veldhoen en Fermon Bosman.

- Spoorijzer voor de locatie.

- AkzoNobel / Sikkens (www.akzonobel.com) voor het leveren van de verf en ondersteuning.

- Rowij (www.rowij.nl)  voor het straal en spuitwerk.

- Ecoloss (www.ecoloss.nl) voor advies en afvoer van het straalgrit en voor het verwijderen van mogelijke graffiti.

- de Maton Groep (www.matongroep.nl) voor het faciliteren van onderdelen in de spuittent.

- Kneefel Reclame (www.kneefelreclame.nl) voor het maken van de sjablonen voor de opschriften op de trein.

- RPS (www.rps.nl) voor de ondersteuning bij het onderzoek naar de verf laag opbouw.

- G. De Leeuw transport (www.leeuwtransport.nl) voor het aanvoeren van spullen zoals onder andere de tent.

- Stichting 2454 Crew (www.2454crew.nl) voor het rangeerwerk op Roosendaal.

- Techvise Raamsdonksveer (www.techvice.eu) voor het leveren van schuurmachines en schuurpapier.

- Camsecured (www.camsecured.nl) voor bewaking van onze treinen.

- Amko / Train Quality Care (www.amko-gebouwenbeheer.nl) voor het schoonmaken van het interieur.

Alle genoemde partijen steunen de Stichting Hondekop en de verfactie door kennis, sponsoring en werken tegen kostprijs zodat het mogelijk wordt om de treinen te voorzien van een mooi nieuw uiterlijk.

Werkzaamheden te Luik

Dinsdag 28 November zijn we om 6.30 uur richting Luik gereden, we waren vroeg vertrokken omdat de files rondom Antwerpen berucht zijn en inderdaad liepen we al vast voor Antwerpen. Op de ring viel het gelukkig mee en dachten dat we het ergste achter de rug hadden maar helaas. Na Antwerpen was het ook raak en mede hierdoor kwamen we pas om 10.00 uur in de werkplaats te Luik.