Revisie benelux deel 25

Ondanks de strengere lockdown gingen de werkzaamheden aan de 220902 verder. Wel met een nog kleinere ploeg. Iedere vrijwilliger werkte apart en wist goed wat zijn of haar taak was.

De houders van de frontseinen waren nu aan de beurt om aangepakt te worden. Eén van onze vrijwilligers nam deze mee naar huis en maakten deze helemaal kaal zodat ze er weer uitzagen als nieuw. De 220902 kent vier van deze houders. In elke neus zitten er twee. Dus ook de houders uit de neus van de BDk werden eruit gehaald. Maar omdat deze nog buiten staat, werden de ontstane openingen met hout en kit dicht gemaakt.

Eenmaal weer terug in de werkwagen, werden de houders in de grijze grondverf gezet. Later in de maand werden de bovenkanten in de gele grondverf gezet. De ringen, waar de glaasjes in zitten, zullen blauw worden.

Op de neus van de ABk 220902 zijn de ringen van de lampopeningen en de openingen van de tyfoons in de gele grondverf gezet. Dit mede dankzij het warme voorjaarsweer.
In hetzelfde rijtuig is een begin gemaakt met het terugplaatsen van de ramen.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar vrijwilliger@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.
En wilt u donateur worden? Dat kan via onze webshop www.hondeshop.nl.

Tekst: Fermon Bosman
Foto’s: Herman Zondag, Ronald Nijman en Vincent Wolst.

Nieuws

Revisie benelux deel 30

Revisie benelux deel 30

In december werd er een begin gemaakt met het schuren van de schuifdeuren van de BDk 220902. Met de hulp van Stichting 2454 CREW kwam de ABk 220902 weer in beweging. Deze werd dichterbij de werklocatie geplaatst zodat men kan verder werken binnenin dit rijtuig.

Revisie benelux deel 29

Revisie benelux deel 29

De werkzaamheden gingen verder in het BDk rijtuig van de 220902. Het slechte houtwerk aan de onderkanten van de ramen werd vervangen door nieuw houtwerk. Daarna werd het in de beschermende menie gezet.

Revisie benelux deel 28

Revisie benelux deel 28

Nu Hondekop 766 weer is voorzien van een nieuwe laag verf, konden de werkzaamheden in Roosendaal zich weer richten op de Benelux Hondekop 220902. Het BDk-rijtuig van dit treinstel was al in de werktent geplaatst en meteen werd er begonnen met het verwijderen van de ramen