Nadat de dakventilatoren en de onderdelen daarvan in de menie waren gezet, werden ze in de grijze grondverf gezet. Bij een aantal ramen waren de hoekranden behoorlijk aangetast. Zodanig dat deze vervangen moesten worden door nieuw hout.

Eind augustus werd er een begin gemaakt met het schoonmaken van de plafondplaten, die horen in het gangetje bij de 1e klasse coupés.
Onze lasser heeft wederom fantastisch werk afgeleverd met de voltooiing van de nieuwe dakgoot.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Fermon Bosman en Vincent Wolst.

Werkzaamheden te Luik

Dinsdag 28 November zijn we om 6.30 uur richting Luik gereden, we waren vroeg vertrokken omdat de files rondom Antwerpen berucht zijn en inderdaad liepen we al vast voor Antwerpen. Op de ring viel het gelukkig mee en dachten dat we het ergste achter de rug hadden maar helaas. Na Antwerpen was het ook raak en mede hierdoor kwamen we pas om 10.00 uur in de werkplaats te Luik.

In de cabine van de BDk 220902. Hier zijn de nodige onderdelen gedemonteerd die in de werkwagen werden opgeknapt. In het vorige maandverslag was te lezen dat een gedeelte van de kopwand van de BDk 220902 blauw was geschilderd. Nu is bijna de gehele kopwand mooi blauw.

Uit de cabine van de BDk 220902 werden diverse onderdelen gedemonteerd om ze in de werkwagen of thuis op te knappen. De paneelmeters werden door een vrijwilliger mee naar huis genomen en daar opgeknapt.