In 2012 waren we begonnen aan het reviseren van de casco van de 766. Voordat we daaraan konden beginnen, moest eerst de tent worden opgezet. Nadat dat gedaan was, moesten er ook nog een aantal dingen verwijderd worden. Aan de buitenkant moesten alle ramen verwijderd worden, voordat er geschuurd kon worden. Aan de binnenkant werden de bankjes & tafels verwijderd, het plafond gestripped Ook moesten de stroomafners & bekabeling van het dak verwijderd worden.
Voordat we de tent gingen opzetten, verwijderde we eerst de stroomafnemers. Deze werden geschuurd en in grondverf gezet. Ook werden de steunpunten en de dwarsbalken van de stroomafnemers onderhanden genomen en voorzien van een niet laagje verf.
Nadat de stroomafnemers verwijderd waren, gingen we aan de slag om de tent op te zetten. Deze tent is nodig, zodat we de rijtuigen van de 766 overdekt konden reviseren. Naast de tent werd zand gestort. Nadat dit vlak was gemaakt, werden er grote betonnen platen bovenop geplaats. Hierboven op werd alle apparatuur voor het stralen geplaatst.
Nadat alles was geinstalleerd, werd er in begin julie proef gestaald. Alles bleek goed te functioneren, dus gingen we aan de slag om aan alle zijde de ramen te verwijderen. Deze werden genummer opgeslagen. Uiteraad waren deze openingen tijdens het stralen weer dicht worden gemaakt met houten panelen.
In oktober waren we begonnen met het reinigen van het schuifgedeelde van de ramen.
Deze waren al eerder gereinigd van de B-bak, het 2e klas koprijtuig met bagageafdeling (BDk) en een gedeelte van het 1e klas tussenrijtuig (A-bak). Nu kunnen we melden dat de A-bak volledig is gedaan. Nu moet alleen nog de Bk-bak gedaan worden.
De ramen die uit de B-bak waren verwijderd, werden eind oktober weer tevoorschijn gehaald voor een reiniging- en schuurbeurt van de raamlijsten.
Op 15 december kreeg een vrachtrijtuig de geur van een bouwmarkt. Er werden grote hoeveelheden hout aangeleverd om daarvan 3 werktafels te bouwen. En was is gelukt. Het waren echt 3 prachtige functionele werktafels geworden. Ook werd er die dag verdere verlichting aangebracht.
Begin 2025 werd er nog hard gewerkt om de cabines van Benelux Hondekop 220902 weer mooi compleet te krijgen en de grootste klus van dit kwartaal, het opknappen van 2 draaistellen van de 220902.
Op zaterdag 26 oktober 2024 zal de donateursrit 'Rondje Midden Holland' gereden worden. Jammer genoeg kunnen we die rit nog niet rijden met de 766 en in plaats daarvan heeft de organisatie achter ‘de Karel’ ons geholpen om toch op pad te kunnen gaan met hun Plan V-treintel.
In de nieuwe keuken in de ABk 220902 werd de nodige apparatuur geplaatst en de laatste plafondplaten werden in de ABk 220902 gemonteerd. De scheidingsdeur tussen de 1e en de 2e klas terug geplaatst in de ABk 220902.