Begin augustus is de BDk 220902 op een andere plek gezet. Nu staat het rijtuig wat dichterbij de werkplaats. De BDk is gedeeltelijk ontdaan van de zeilen.
Van dit rijtuig zijn de afsluitkranen van de luchtslangen gedemonteerd. Deze werden grondig schoongemaakt

De grootste klus in augustus was het volledig demonteren van de grote coupé van de BDk. Alles is genummerd zodat het terugplaatsen geen problemen moet opleveren.

Van de gedemonteerde onderdelen werden de prullenbakken, armleuningen en de asbakjes als eerste aangepakt. Deze werden grondig schoongemaakt en de prullenbakken werden van een nieuwe verflaag voorzien.

Ook werd er deze maand nog gewerkt aan de ABk 220902. Deze wordt eind september gestraald. Om de straalinstallatie uit te testen werd een klein gedeelte van de kopwand gestraald.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766?
Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Vincent Wolst, Jan Willem Kunst, Arthur van Delft en Fermon Bosman.

Werkzaamheden te Luik

Dinsdag 28 November zijn we om 6.30 uur richting Luik gereden, we waren vroeg vertrokken omdat de files rondom Antwerpen berucht zijn en inderdaad liepen we al vast voor Antwerpen. Op de ring viel het gelukkig mee en dachten dat we het ergste achter de rug hadden maar helaas. Na Antwerpen was het ook raak en mede hierdoor kwamen we pas om 10.00 uur in de werkplaats te Luik.

In de cabine van de BDk 220902. Hier zijn de nodige onderdelen gedemonteerd die in de werkwagen werden opgeknapt. In het vorige maandverslag was te lezen dat een gedeelte van de kopwand van de BDk 220902 blauw was geschilderd. Nu is bijna de gehele kopwand mooi blauw.

Uit de cabine van de BDk 220902 werden diverse onderdelen gedemonteerd om ze in de werkwagen of thuis op te knappen. De paneelmeters werden door een vrijwilliger mee naar huis genomen en daar opgeknapt.