Revisie benelux deel 19

Bij het opknappen van de schortplaten zijn alle hendels gedemonteerd. Deze zijn stuk voor stuk grondig schoongemaakt en daarna voorzien van een nieuw laagje verf.
Bij één van de buitenste cabineramen was de nodige roest ontstaan. Deze roestplek is door onze lasser uitgeslepen en vervangen door nieuw plaatwerk.

De frames van deze buitenste cabineramen zijn in de werkwagen grondig geschuurd en voorzien van een nieuw laagje grijze verf.
De opening op de neus, waar de tyfoons horen te zitten, is nu ook dicht gemaakt. Ook hier kan het straalgrit niet naar binnen. Er werden ook andere openingen, zoals op het dak, dicht gemaakt.

De stroomafnemer was al aardig gedemonteerd maar ook deze moest voor het stralen van het dak gehaald worden.
Ook de gedemonteerde tafeltjes zijn in de werkwagen grondig opgeknapt en voorzien van een nieuwe verflaag.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766?
Stuur dan een mail naar vrijwilliger@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Tekst: Fermon Bosman
Foto’s: Vincent Wolst en Fermon Bosman.

Nieuws

Revisie benelux deel 20

Revisie benelux deel 20

Begin augustus is de BDk 220902 op een andere plek gezet. Nu staat het rijtuig wat dichterbij de werkplaats. De BDk is gedeeltelijk ontdaan van de zeilen.

Revisie benelux deel 19

Revisie benelux deel 19

Bij het opknappen van de schortplaten zijn alle hendels gedemonteerd. Deze zijn stuk voor stuk grondig schoongemaakt en daarna voorzien van een nieuw laagje verf.
Bij één van de buitenste cabineramen was de nodige roest ontstaan. Deze roestplek is door onze lasser uitgeslepen en vervangen door nieuw plaatwerk.

Revisie benelux deel 18

Revisie benelux deel 18

Door de corona crisis lagen de werkzaamheden in Roosendaal een paar maanden stil. Maar in juni werd besloten om weer verder te gaan. Uiteraard met het volgen van de regels die door het RIVM zijn opgelegd.

Tijdens het opknappen werd zelfs nog een uniek onderdeel van een gesloopte Beneluxhondekop bewaard ontdekt!