Revisie benelux deel 19

Bij het opknappen van de schortplaten zijn alle hendels gedemonteerd. Deze zijn stuk voor stuk grondig schoongemaakt en daarna voorzien van een nieuw laagje verf.
Bij één van de buitenste cabineramen was de nodige roest ontstaan. Deze roestplek is door onze lasser uitgeslepen en vervangen door nieuw plaatwerk.

De frames van deze buitenste cabineramen zijn in de werkwagen grondig geschuurd en voorzien van een nieuw laagje grijze verf.
De opening op de neus, waar de tyfoons horen te zitten, is nu ook dicht gemaakt. Ook hier kan het straalgrit niet naar binnen. Er werden ook andere openingen, zoals op het dak, dicht gemaakt.

De stroomafnemer was al aardig gedemonteerd maar ook deze moest voor het stralen van het dak gehaald worden.
Ook de gedemonteerde tafeltjes zijn in de werkwagen grondig opgeknapt en voorzien van een nieuwe verflaag.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766?
Stuur dan een mail naar vrijwilliger@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Tekst: Fermon Bosman
Foto’s: Vincent Wolst en Fermon Bosman.

Nieuws

Revisie benelux deel 30

Revisie benelux deel 30

In december werd er een begin gemaakt met het schuren van de schuifdeuren van de BDk 220902. Met de hulp van Stichting 2454 CREW kwam de ABk 220902 weer in beweging. Deze werd dichterbij de werklocatie geplaatst zodat men kan verder werken binnenin dit rijtuig.

Revisie benelux deel 29

Revisie benelux deel 29

De werkzaamheden gingen verder in het BDk rijtuig van de 220902. Het slechte houtwerk aan de onderkanten van de ramen werd vervangen door nieuw houtwerk. Daarna werd het in de beschermende menie gezet.

Revisie benelux deel 28

Revisie benelux deel 28

Nu Hondekop 766 weer is voorzien van een nieuwe laag verf, konden de werkzaamheden in Roosendaal zich weer richten op de Benelux Hondekop 220902. Het BDk-rijtuig van dit treinstel was al in de werktent geplaatst en meteen werd er begonnen met het verwijderen van de ramen