Halverwege deze maand is er een begin gemaakt met het bevestigen van de nieuwe dakgoot. Zoals in het vorige verslag was te lezen, was de vorige dakgoot volledig verroest. Ook ging men verder met het verwijderen van verflagen langs de dakrand. Dit om mogelijke slechte plekken te ontdekken. Helaas werden deze wel gevonden.

De laatste onderramen werden deze maand uit de ABk 220902 verwijderd en vervangen door houten platen.
De eerder gedemonteerde vouwbalg werd grondig nagekeken. Men kwam tot de conclusie dat het doek van deze balg vervangen moet worden.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766?
Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Fermon Bosman en Vincent Swart.

Eén van de gedemonteerde kopschotten van de BDk 220902 werd uit de opslag gehaald en zeer grondig schoongemaakt. Maar waarschijnlijk is dit een kopschot van een andere Benelux Hondekop omdat het baknummer op dit kopschot niet overeenkomt met het baknummer van onze BDk.

Begin augustus is de BDk 220902 op een andere plek gezet. Nu staat het rijtuig wat dichterbij de werkplaats. De BDk is gedeeltelijk ontdaan van de zeilen.

Bij het opknappen van de schortplaten zijn alle hendels gedemonteerd. Deze zijn stuk voor stuk grondig schoongemaakt en daarna voorzien van een nieuw laagje verf.
Bij één van de buitenste cabineramen was de nodige roest ontstaan. Deze roestplek is door onze lasser uitgeslepen en vervangen door nieuw plaatwerk.