Halverwege deze maand is er een begin gemaakt met het bevestigen van de nieuwe dakgoot. Zoals in het vorige verslag was te lezen, was de vorige dakgoot volledig verroest. Ook ging men verder met het verwijderen van verflagen langs de dakrand. Dit om mogelijke slechte plekken te ontdekken. Helaas werden deze wel gevonden.
De laatste onderramen werden deze maand uit de ABk 220902 verwijderd en vervangen door houten platen.
De eerder gedemonteerde vouwbalg werd grondig nagekeken. Men kwam tot de conclusie dat het doek van deze balg vervangen moet worden.
Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766?
Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.
Tekst: Fermon Bosman
Foto’s: Fermon Bosman en Vincent Swart.
Van de 3 binnenste cabineramen werden het hout verwijderd, wat nodig was voor het stralen, en met de nodige moeite werden de buitenste cabineramen terug geplaatst. Binnenin de BDk 220902 werden bij het balkon de laatste plafondplaten terug geplaatst
De werkzaamheden in de grote coupé van de BDk 220902 gingen weer verder met het terugplaatsen van de schotten voor het mechaniek van de draairamen. Maar voor het terugplaatsen hiervan werd eerst het mechaniek getest en waar nodig schoongemaakt.
Nu het casco van de BDk 220902 klaar is, gingen de vrijwilligers verder in dit rijtuig. In Zutphen waren vrijwilligers bezig met de draaistelrevisie van 2 Benelux draaistellen bij Strukton.