In het vorige verslag was te lezen dat de luchthapper uit het plafond was gehaald. Deze luchthapper werd voorzichtig gedemonteerd. Vele onderdelen werden apart gedemonteerd en weer opgeknapt. Aan het eind van de maand waren deze onderdelen weer voorzien van een nieuw laagje verf en kon men weer beginnen met het monteren van dit onderdeel.

Een aantal van deze onderdelen werden apart opgeknapt in een straalcabine. Dankzij deze cabine kunnen onderdelen snel ontdaan worden van oude verflagen.
De luchthapper zelf werd ook grondig onder handen genomen. Nadat deze geheel kaal was gemaakt, werd deze in de beschermende verf gezet.

In februari werd het vervangen van het oude plaatwerk door nieuw plaatwerk van de zijwanden voltooid. Nu was de beplating bij de bodem- en schortplaten aan de beurt.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220.902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Foto’s: Fermon Bosman, Jan Willem Kunst en Ronald Nijman.

Onder de BDk 220902 zaten nog de accu's van de 220902, deze hebben we nu er allemaal eruit gehaald. Op voorhand hadden we een maand geleden een viertal er uit gehaald en weer onder lading gezet

De stroomafnemer, die in de spuittent opgeknapt wordt, begint al aardig vorm te krijgen.
Bij de BDk 220902 werden de boven- en onderrand schoongebikt. Dit om te kijken of er onder de verflagen nog slechte plekken zitten. En deze werden zeker gevonden.

Crowdfunding

Stichting Hondekop heeft uw hulp nodig. De bodem van onze schatkist zien we nog net niet; tegelijkertijd staan we wel voor een aantal noodzakelijke uitgaven. Door de coronapandemie heeft onze exploitatie twee jaar stil gelegen. Dat krijgt nu toch weerslag op onze financiële positie. Regionaal gebonden museumbedrijven konden beroep doen op gemeentelijke of provinciale fondsen. Organisaties met serieuze omzetderving konden een beroep doen op landelijke regelingen. Stichting Hondekop viel steeds buiten die ‘prijzen’ en dat knelt.