In het vorige verslag was te lezen dat de luchthapper uit het plafond was gehaald. Deze luchthapper werd voorzichtig gedemonteerd. Vele onderdelen werden apart gedemonteerd en weer opgeknapt. Aan het eind van de maand waren deze onderdelen weer voorzien van een nieuw laagje verf en kon men weer beginnen met het monteren van dit onderdeel.
Een aantal van deze onderdelen werden apart opgeknapt in een straalcabine. Dankzij deze cabine kunnen onderdelen snel ontdaan worden van oude verflagen.
De luchthapper zelf werd ook grondig onder handen genomen. Nadat deze geheel kaal was gemaakt, werd deze in de beschermende verf gezet.
In februari werd het vervangen van het oude plaatwerk door nieuw plaatwerk van de zijwanden voltooid. Nu was de beplating bij de bodem- en schortplaten aan de beurt.
Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220.902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.
Tekst: Fermon Bosman
Foto’s: Fermon Bosman, Jan Willem Kunst en Ronald Nijman.
Op zaterdag 26 oktober 2024 zal de donateursrit 'Rondje Midden Holland' gereden worden. Jammer genoeg kunnen we die rit nog niet rijden met de 766 en in plaats daarvan heeft de organisatie achter ‘de Karel’ ons geholpen om toch op pad te kunnen gaan met hun Plan V-treintel.
In de nieuwe keuken in de ABk 220902 werd de nodige apparatuur geplaatst en de laatste plafondplaten werden in de ABk 220902 gemonteerd. De scheidingsdeur tussen de 1e en de 2e klas terug geplaatst in de ABk 220902.
Na het terugplaatsen van de verwarmingselementen onder de zittingen, werden voor de verwarmingselementen, de roosters teruggeplaatst. En onder de BDk 220902 werden de accu’s teruggeplaatst. In de ABk 220902 nadert de keuken zijn voltooiing.