Oliebollenrit 2016

Keurig op tijd arriveerde onze Hondekop 766 in Utrecht Centraal. Op het perron stonden vele deelnemers te wachten voor een gezellige dag in onze groene trein. De passagiers zochten een plek en de vrijwilligers namen hun positie in. Na vertrek uit Utrecht, konden in Hilversum en Amsterdam Centraal nog reizigers instappen. Na een fotostop in Amsterdam Centraal ging het gezelschap naar Uitgeest. Daar werd van kop gemaakt.

Onderweg naar Haarlem werd de 766 gefotografeerd door allerlei fotografen langs de baan. In Haarlem werd de 766 binnen genomen op spoor 5. Mooi onder de monumentale kap. Hier konden de fotografen onze Hondekop vereeuwigen naast een SLT en later naast een Sprinter. Maar ook zonder een NS-trein ernaast was het al mooi genoeg. Na deze ruime fotostop ging ons gezelschap naar Gouda via Leiden, Alphen a/d Rijn en Waddinxveen. In dit laatste station was een korte fotostop gepland. Na Gouda werden de sporen gevolgd naar Hoek van Holland Haven via de Blijdorpboog. Deze boog, vlakbij Rotterdam Centraal, wordt niet vaak bereden door reizigerstreinen. Via allerlei wissels bij Schiedam werd de Hoekse Lijn bereikt. Door naar Hoek van Holland Haven, waar een stop van een half uur was geregeld. Terwijl een aantal deelnemers de plaatselijke visboer bezochten, maakte het technisch personeel de 766 gereed om terug naar Rotterdam te rijden.

Even na 15.00 uur vertrok het gezelschap uit Hoek van Holland. Na een korte stop in Rotterdam Centraal werd koers gezet naar Roosendaal. Helaas hadden we wat vertraging opgelopen zodat de fotostop hier erg kort werd. Ook hier werd van richting veranderd. Aan boord van de 766 was het erg gezellig. De catering deed goede zaken met oliebollen, diverse broodjes, erwtensoep en diverse dranken. Ook de verkoopstand de Hondeshop had over belangstelling niet te klagen. Met wat vertraging arriveerde de 766 in Breda. Vervolgens door naar ’s-Hertogenbosch waar de eerste reizigers uitstappen. Vervolgens door naar Utrecht Centraal. Daar eindigde een geslaagde donateursrit.

Schilderen 766 augustus

Begin augustus werd de BDk 766 naar buiten gerangeerd en wacht daar de verdere afwerking af.

Het andere koprijtuig, de Bk 766, werd gestraald en daarna in de eerste primerlaag gezet.

Onthullingsrit 9 oktober

Op zaterdag 9 oktober 2021, rond 9.15 uur vertrekt de 766 vanuit Roosendaal voor een tour door een groot deel van Nederland. Trots als wij als bestuur op het werk van onze vrijwilligers zijn, laten we de zo mooi opgeknapte 766 aan zo veel mogelijk mensen in het land zien.

Schilderen 766 juli

De BDk 766 was in juni 2021 in de spuittent geplaatst. Daar werd het zware folie, wat nodig was voor het stralen, verwijderd. Vervolgens werd het rijtuig weer afgeplakt. Alles wat niet gespoten hoefde te worden, werd voorzien van een laagje afplaktape en papier