De Punt, de filmdagen

In het weekend van 25 en 26 oktober 2008 werd de 766 gebruikt voor de verfilming van de kaping bij De Punt in 1977. Omdat het betreffende baandeel buiten dienst was gesteld ivm werkzaamheden kon de 766 exact op dezelfde plek en in dezelfde positie staan als destijds. Foto’s van diverse fotografen (dank voor de foto's!), zijn grotendeels van zaterdag 25 oktober.

De 766 staat op precies dezelfde plek en de juiste opstelling in het weiland bij De Punt voor de verfilming van de treinkaping in 1977. Foto: Wieger van der Slikke.

De foto's van de filmopname, met dank aan een ieder die deze ter beschikking heeft gesteld.

Het weer zat enorm bij toen de 766 werd gebruikt voor de verfilming van de kaping bij De Punt in 1977.

Foto's zijn gemaakt door:

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

In december werd er een begin gemaakt met het schuren van de schuifdeuren van de BDk 220902. Met de hulp van Stichting 2454 CREW kwam de ABk 220902 weer in beweging. Deze werd dichterbij de werklocatie geplaatst zodat men kan verder werken binnenin dit rijtuig.

De werkzaamheden gingen verder in het BDk rijtuig van de 220902. Het slechte houtwerk aan de onderkanten van de ramen werd vervangen door nieuw houtwerk. Daarna werd het in de beschermende menie gezet.

Nu Hondekop 766 weer is voorzien van een nieuwe laag verf, konden de werkzaamheden in Roosendaal zich weer richten op de Benelux Hondekop 220902. Het BDk-rijtuig van dit treinstel was al in de werktent geplaatst en meteen werd er begonnen met het verwijderen van de ramen