In een eerder verslag was te lezen dat de dakgoten behoorlijk is aangetast en dus volledig vervangen moet worden. De dakgoten zijn inmiddels verwijderd en de nieuwe dakgoot is inmiddels gearriveerd. Het verschil is overduidelijk. Het zal nog wel een poos duren voordat deze op het dak van de ABk 220902 geplaatst gaat worden.

Op steeds meer plekken langs de dakrand ontdekken we slechte plekken. Al deze plekken zullen grondig aangepakt gaan worden, wat neerkomt op het vervangen van het plaatwerk.

Begin mei 2019 is de vouwbalg verwijderd. Dit omdat deze niet gestraald kan worden. De balg is naar buiten verplaatst en grondig schoongemaakt.

Op de plek waar de balg heeft gezeten is een houten schot aangebracht. Deze hadden we nog liggen van de opknapbeurt van onze 766.

In deze periode zijn er minder werkzaamheden aan de 220 902 uitgevoerd dan in andere maanden. Dit heeft te maken met feestdagen, vakanties, de voorbereidingen voor 11 mei en de inzet van onze 766 waar ook vrijwilligers voor nodig zijn.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en het rijvaardig houden van Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Info Stichting Hondekop

Heeft u vragen en/of opmeringen, dan kunt u d.m.v. het formulier hieronder in te vullen contact met ons opnemen

Schilderen 766 augustus

Begin augustus werd de BDk 766 naar buiten gerangeerd en wacht daar de verdere afwerking af.

Het andere koprijtuig, de Bk 766, werd gestraald en daarna in de eerste primerlaag gezet.

Onthullingsrit 9 oktober

Op zaterdag 9 oktober 2021, rond 9.15 uur vertrekt de 766 vanuit Roosendaal voor een tour door een groot deel van Nederland. Trots als wij als bestuur op het werk van onze vrijwilligers zijn, laten we de zo mooi opgeknapte 766 aan zo veel mogelijk mensen in het land zien.

Schilderen 766 juli

De BDk 766 was in juni 2021 in de spuittent geplaatst. Daar werd het zware folie, wat nodig was voor het stralen, verwijderd. Vervolgens werd het rijtuig weer afgeplakt. Alles wat niet gespoten hoefde te worden, werd voorzien van een laagje afplaktape en papier