Donateursrit 9-10-2021

de Onthullingsrit

UPDATE 8-10-2021: De inschrijving is gesloten en alle bestellingen zijn per mail verstuurd. Mocht u toch niets ontvangen hebben dan zou het bericht mogelijk in uw spambox terechtgekomen kunnen zijn. Mocht het daar ook niet instaan dan kunt u een mail sturen naar donateursrit@mat54.nl of bellen met 06-14169928.

UPDATE 6-10-2021: Toch mondkapjes dragen en QR-code niet nodig
Aanstaande zaterdag is toegang tot en meereizen met de 766 toch niet geregeld met een QR-code. In plaats daarvan heeft NS aangegeven dat, hoewel we een besloten gezelschap vormen, in de 766 mondkapje gedragen moeten worden. NS heeft onlangs besloten dat het gebruik van mondkapjes in alle NS-treinen hetzelfde moet zijn. Het is daarom dus niet nodig om een geldige QR-code te tonen bij het instappen.
We vinden het zelf onder de huidige omstandigheden nog wel prettiger om de 766 niet tot de laatste zitplaats vol te boeken, hoewel dat met de nieuwe regels wel mag. De kans bestaat daardoor wel, dat er op één of meer deeltrajecten meer dan 110 betalende reizigers meereizen.

Plaatsbewijzen voor de onthullingsrit van de nieuw geschilderde 766 op zaterdag 9 oktober koopt u via www.hondeshop.nl

Het is zover! Met dank aan de volgende bedrijven/organisaties:

• AkzoNobel
  • CamSecured
  • EcoLoss
  • Kneefel Reclame
  • Maton Groep
  • Rowij Bouwchemie
  • RPS
  • Spoorijzer/de Boomgroep
  • Techvice & Visomax Coating
  • Train Quality Care
  • 2454Crew

en vanzelfsprekend dankzij uw royale giften èn de tomeloze inzet van onze vrijwilligers is het opnieuw schilderen van onze Mat’54 Hondekop-vier, treinstel 766, bijna gelukt! De laatste streken verf worden gezet terwijl ik dit schrijf en de laatste details aangebracht. Om de trein compleet te maken zijn ook de emaillen borden van de crowdfundingactie van vorig jaar aangebracht. Daarom nodig ik u graag uit voor de ‘onthullingsrit’ van de nieuw geschilderde Hondekop 766.
Op zaterdag 9 oktober 2021, rond 9.15 uur vertrekt de 766 vanuit Roosendaal (let op: stop in Breda rond 9.40 uur voor het oppikken van reizigers uit Rotterdam/Den Haag e.o.) voor een tour door een groot deel van Nederland. Trots als wij als bestuur op het werk van onze vrijwilligers zijn, laten we de zo mooi opgeknapte 766 aan zo veel mogelijk mensen in het land zien.

De route die onze trein zal rijden, is opgedeeld in drie in tijd meer of min gelijke delen:
- ± 9.15 uur vertrek: Roosendaal – ± 9.40 uur Breda - Eindhoven via Sittard
- ± 12.15 uur Eindhoven – Zwolle via de IJssellijn, en
- ± 15.15 uur Zwolle - Utrecht via Gouda en Den Haag HS

Coronavirus
De Rijksoverheid heeft op het moment van schrijven van deze brief regels voor evenementen. Daar sluiten we bij aan. Dat betekent dat we de capaciteit van de Hondekop voor 60% benutten en dat u als deelnemers tijdens de rit op uw plaats blijft zitten. Vrijwilligers en deelnemers dienen een geldige en scanbare QR-code te hebben; op papier of via de telefoonapp CoronaCheck. De QR-code krijgt u 2 weken na een volledige vaccinatie of wanneer u korter dan 6 maanden terug hersteld bent van corona. U krijgt de QR-code ook wanneer u bij www.testenvoortoegang.nl een negatieve testuitslag ontving. Een testafspraak bij Testen voor Toegang dient u pas op vrijdagmiddag 8 oktober (deeltraject 1-2), of zaterdagochtend 9 oktober (deeltraject 2-3) te maken.

Plaatsbewijzen en trajecten
Per deeltraject worden maximaal 110 plaatsbewijzen verkocht, voor € 30,-- (€ 40,-- voor nietdonateurs). U kiest één deeltraject. Wanneer u over een tweede voorafgaand of aansluitend deeltraject wilt reizen, kunt u een wachtlijstplek reserveren. Is er op dat tweede deeltraject plek voor u, dan betaalt u hiervoor een bedrag van € 25,--. Betaling hiervan gebeurt na toewijzing.

Donateurs, kinderen, niet-donateurs
Donateurs hebben een streepje voor. Zij kunnen maximaal twee kaartjes tegen donateurstarief
bestellen. En er kunnen maximaal 2 kinderkaartjes (4-12 jaar) worden gekocht voor € 10,--. Maximaal 10 kinderkaartjes per deeltraject, en: vol=vol. Kinderkaartjes tellen niet mee voor het maximum van 110 plaatsbewijzen. Niet-donateurs betalen € 10,-- per deeltraject meer. Aanmelding gaat op volgorde van binnenkomst. Bij overtekening gaan donateurs boven niet-donateurs.

Donateur worden
Tegelijkertijd met de aankoop van uw plaatsbewijs in de webshop kunt u, voor tenminste € 30,-- per jaar, donateur worden van Stichting Hondekop. Voordelen: plaatsbewijs tegen donateurstarief, mogelijkheid om een tweede kaartje te kopen en eventueel kinderen mee te nemen. Uw gift wordt benut voor instandhouding van onze Hondekoppen en geldt voor het kalenderjaar 2021. Stichting Hondekop is een culturele ANBI; uw gift is tegen 125% aftrekbaar van de inkomstenbelasting.

Plaatsbewijs en aankoop dienstregeling tbv fotograferen langs de baan
Uw plaatsbewijs koopt u vanaf woensdag 8 september via de webshop https://www.hondeshop.nl, tot uiterlijk zaterdag 2 oktober. LET OP: uw aankoop wordt na betaling wel per mail bevestigd, maar de bevestiging is nog niet uw plaatsbewijs. Dit plaatsbewijs ontvangt u per mail enkele dagen voorafgaand aan de rit, samen met voor u relevantie dienstregelinginformatie. Na sluiting van de voorverkoop bekijken we de lijst met reserveringen voor een extra deeltraject.
Wanneer u daarvoor in aanmerking komt, ontvangt u daarvoor een betaallink en meer informatie. Donateurs krijgen de dienstregeling op 8 oktober toegestuurd. Als u als niet-donateur de 766 liever langs de baan fotografeert en op het geplande moment op de juiste plek wilt staan, koop dan voor € 10,-- via de webshop de gedetailleerde dienstregeling. Toezending volgt eveneens op 8 oktober.

Informatie
Deze brief is na te lezen op de internetpagina’s van de Stichting: www.mat54.nl Daar vindt u eventueel aanvullende informatie; bijvoorbeeld wanneer de landelijke voorschriften rondom corona wijzigen. Overige vragen richt u per mail aan: donateursrit@mat54.nl.
We kijken er naar uit u te kunnen begroeten op zaterdag 9 oktober aanstaande; tot dan!